Rossberck, een cosmeticabedrijf uit Sittard, heeft ambitieuze plannen om uit te breiden en wil met troepvrije huidverzorgingsproducten voor mannen iedere badkamer in Nederland en België bereiken.
Leestijd: 6 minuten

Rossberck, een snelgroeiende start-up uit Sittard, ontwikkelt huidverzorgingsproducten zonder onnodige toevoegingen, speciaal voor mannen. De afgelopen drie jaar is de omzet verdubbeld en om deze groei voort te zetten, hebben de oprichters een financieringsronde opgestart. “Ons doel is om Sittard in elke badkamer in Nederland en België te krijgen,” zegt medeoprichter Mika Koenen.
Nog vragen?
Als ondernemer komt er veel op je af. Fijn om te weten dat vandaag deze adviseurs voor je klaar staan. Even vrijblijvend contact opnemen helpt je direct verder!
De financiering zal worden ingezet om het assortiment uit te breiden met onder andere zonnebrand en scheerproducten. Tot nu toe is er al meer dan 60.000 euro opgehaald via 58 investeerders.
Sittard in elke badkamer
Rossberck wil Sittard op de kaart zetten als dé plek voor duurzame en effectieve verzorgingsproducten voor mannen. “Veel cosmeticabedrijven zetten namen van wereldsteden zoals Londen of Parijs op hun verpakkingen. Wij hebben er juist voor gekozen om onze roots, Sittard, op de verpakking te zetten,” zegt medeoprichter Sander Schoenmakers. “Zo brengen we onze producten in elke badkamer in Nederland en België.”
Uitbreiding van het assortiment
De vraag naar nieuwe producten blijft groeien. Daarom willen de oprichters het assortiment uitbreiden met zonnebrand, scheerproducten en solide cosmetica zoals shampoo bars. “We krijgen bijna dagelijks verzoeken voor nieuwe producten,” zegt Koenen. “Een dagcrème met SPF en scheerproducten staan hoog op het verlanglijstje van onze klanten. De financiering via de crowdfunding zal essentieel zijn voor het ontwikkelen van zonnebeschermingsproducten, omdat de testen hiervoor erg kostbaar zijn.”
Een onderbenut financieringsmiddel in Limburg
Crowdfunding is voor de oprichters geen onbekend terrein. “Vanaf het begin wilden we een merk bouwen samen met onze klanten,” vertelt Schoenmakers. Een eerste groep trouwe klanten heeft al geïnvesteerd in Rossberck via de lopende campagne.
Opvallend is dat crowdfunding in Limburg relatief weinig wordt ingezet. Waar het in andere delen van Nederland vaker voorkomt, zijn er slechts een handjevol campagnes vanuit Limburg. Rossberck wil hier verandering in brengen door te laten zien wat mogelijk is met deze vorm van financiering.
Rossberck’s missie
Rossberck heeft een duidelijke missie: mannen helpen bij gezonde en effectieve persoonlijke verzorging. Het bedrijf biedt niet alleen kwalitatieve producten aan, maar wil ook de meest betrouwbare bron worden voor kennis over mannenverzorging. Het doel is om klanten te voorzien van zowel verzorgingsproducten als expertise, zodat ze bewuste keuzes kunnen maken voor hun dagelijkse verzorgingsroutine.
Gerelateerde berichten- SHINE: Zuid-Holland bouwt aan immersieve tech-hub
- De webinars van de Belastingdienst; een handige hulp voor starters
- Het Business Buddy-traject: bouwen aan je bedrijf met experts naast je zijde
- Groen en gezellig, de creatieve webshop van Dieta Heij
- Je SBI-code verandert in september 2025: wat betekent dat voor jouw bedrijf?
- Michel van Rijsewijk brengt Ayurakoffie naar Nederland
- Limburg helpt kleine ondernemers met nieuwe energie subsidie
- Mag je winkel open zijn op feestdagen? Dit zegt de Winkeltijdenwet
- Beleving Awards 2025 bekronen klantvriendelijkheid
- KVK sluit aantal kantoren, meer focus op digitale ondersteuning
Terug naar start
Word ook lid van de community!
Word nu lid en post je commentaar of vraag over dit artikel!
De StartendeOndernemers.nl Facebook community is er voor jou! Meer dan 6000 leden gingen je voor.
Geen Facebook? Geen probleem! In onze nieuwe groep op Linkedin kan je ook terecht!