blog

Train het gastvrijheidsgen

Post en deel ook jouw blog. Log hier in! of word hier lid!
Door:
online
Petra Venekamp
starter
Utrecht, Utrecht

Adviesbureau
 
Word nu ook lid!
banner
Al 12180 leden! Word lid om je bedrijf te promoten, berichten te posten en deel te nemen aan events.

Gasten, daar draait het toch om in ons vak. Ook al serveer je de mooiste broodjes en gerechten of de heerlijkste sapjes, zonder gasten geen zaak. Een cateringbedrijf waar je je als gast welkom voelt, waar je wordt gezien en waar medewerkers je oprecht helpen daar kom je graag.

Je ziet dat andere branches naar de horeca kijken om te leren hoe ze gastvrijheid kunnen gebruiken in hun strijd tegen webshops. Zorginstellingen zijn actief op zoek zijn naar gastvrijheidstrainingen.

Waarom? Omdat een gast zich fijner voelt in een gastvrije organisatie, hij blijft langer, hij geeft meer uit en komt vaker terug. Uit het Nationale gastvrijheidsonderzoek, dat TNS Nipo (nu Kantar TNS) onlangs heeft uitgevoerd in opdracht van JMW, blijkt dat als een zaak extra aandacht geeft aan gastvrijheid, dat deze zaak eerder aanbevolen wordt. Door extra aandacht op gastvrijheid worden gasten eerder ambassadeurs.

Werk aan gastvrijheid

Het ‘gastvrijheidsgen’ heeft niet iedere medewerker direct in zich. En ook heeft dat gen wel eens wat training nodig. Gewoontes heb je niet in een paar dagen gecreëerd.

Zo kun je als afdeling en bedrijf actief werken aan gastvrijheid. Maak ook gebruik van de acties uit het boekje ‘Gasten, klanten & vreemde kostgangers’, met 51 concrete acties voor de dienstverleners. Of denk dan eens aan een gastvrijheidstraining bij een expert. 

 
Bewerkt: Zondag 24 December 2017
Gepost: Zondag 10 December 2017