persbericht

Je eerste kantoorinrichting, waar leg je aandacht op?

Post en deel ook jouw persbericht. Log hier in! of word hier lid!
Door onze redactie
 
Word nu ook lid!
banner
Al 12449 leden! Word lid om je bedrijf te promoten, berichten te posten en deel te nemen aan events.

Het is zo ver! Je bent begonnen met een goed idee en je hebt dat verder uitgewerkt. Je hebt het planmatig aangepakt en investeerders gevonden, misschien zelfs via crowdfunding. Je hebt de juiste mensen uitgezocht en nu staan jullie op het punt om echt aan de slag te gaan. Jouw startende onderneming hoeft nu nog maar één stap te zetten: de inrichting en uitrusting van jullie werkplekken. Waar gaat je aandacht dan naar uit?

Ergonomische inrichting met een uitstraling
Zeker als je regelmatig klanten of prospects bij u op kantoor uitnodigt, is het van het grootste belang dat ze zich ook welkom voelen en dat uw inrichting dezelfde kwaliteit uitstraalt als de producten of diensten die je aan de man wilt brengen. Dit begint al met de ontvangst. Zorg voor een inrichting met warme kleuren, een open receptiebalie en en comfortabele zithoek waar wachtenden plaats kunnen nemen. Richt deze zo in, dat ze zich er meteen thuisvoelen. Het zijn vaak de kleine details die het doen. Een bloemetje op tafel, een bakje met snacks, koffie uit een kopje met uw logo. En uiteraard een display met foldermateriaal van je bedrijf. Laat deze uitstraling ook terugkomen op je werkplekken. Ook je medewerkers, juist je medewerkers, moeten een welkom gevoel hebben als ze aan hun werkplekken plaatsnemen. En hoe ga je die werkplekken inrichten?

Ergonomie betaalt zich terug
Wie nog niet helemaal thuis is in het ergonomisch inrichten van werkplekken, kan al snel het overzicht verliezen. Dat het algemeen bekend is dat bureaus en bureaustoelen in hoogte verstelbaar moeten zijn, dat is een feit. Maar dan komen de details en zijn er veel aanbieders die hun focus net even weer anders hebben liggen. Is het een idee om ergonomische bureaustoelen in eerste instantie op proef te bestellen en de uiteindelijke beslissing af te laten hangen van hoe ze bij jou op kantoor beoordeeld worden?

Zeker in de beginfase zal het voorkomen dat veel mensen flexibel werken. Bij het inrichten van flexwerkplekken is het ideaal als je gebruik maakt van hoogteverstelbaar meubilair dat niet alleen veel verstelmogelijkheden heeft, maar ook door uw mensen makkelijk versteld kunnen worden. Het werken via de laptop is tegenwoordig algemeen. Plaats op elke werkplek, regulier of flex, een laptopverhoger, met extern toetsenbord en muis. Ergonomisch is dat beter en je geeft je mensen de keuze.

 
Bewerkt: Donderdag 25 Februari 2016
Gepost: Donderdag 25 Februari 2016