persbericht

Zzp-er hanteert coulant acceptatiebeleid op social media

Post en deel ook jouw persbericht. Log hier in! of word hier lid!
Door onze redactie
 
Word nu ook lid!
banner
Al 12390 leden! Word lid om je bedrijf te promoten, berichten te posten en deel te nemen aan events.
Zzp’ers hanteren een coulant acceptatiebeleid op sociale netwerken als LinkedIn en Facebook. 37% van de zzp’ers accepteert iedereen die hem toevoegt op Linkedin – ook al kent hij diegene door wie hij is uitgenodigd niet. Wel let de meerderheid (56%) beter op wat hij plaatst op sociale netwerken, sinds hij zzp’er is geworden. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer onder 1.269 zzp’ers, in opdracht van Ziggo.   LinkedIn (88%), Facebook (38%) en Twitter (35%) zijn de belangrijkste netwerken voor zakelijk gebruik door zzp’ers. Maar Twitter wordt vaak alleen gebruikt om zelf berichten te plaatsen: een op de drie zzp’ers (34%) volgt wel anderen op Twitter, maar leest hun Tweets sporadisch tot nooit. Een klein deel van de zzp’ers gebruikt LinkedIn heel serieus: 8% van de zzp’ers die LinkedIn gebruiken, hebben een betaald abonnement afgesloten bij het grootste zakelijk netwerk ter wereld.   Zakelijk en privé Ondanks het coulante acceptatiebeleid, scheidt het grootste deel van de zzp’ers (71%) wel het privé- en het zakelijk gebruik van zijn social media-accounts. “Dit is opvallend, omdat je als zzp’er vaak 24/7 bezig bent met je bedrijf. Het is zonde van de tijd om meerdere accounts bij te houden voor privé en zakelijk gebruik en een gemiste kans om sommige accounts af te schermen voor zakelijke contacten,” aldus Jeroen Sakkers, initiatiefnemer van de ZZP Barometer. Bijna de helft (41%) van de zzp’ers accepteert een zakelijke relatie die hem toevoegt op Facebook, vrijwel altijd.   Lege inbox Een traditioneler communicatiemiddel – e-mail – wordt ook nog steeds intensief gebruikt door zzp’ers. Slechts 1% van de hen gebruikt e-mail niet of nauwelijks. Zzp’ers hebben gemiddeld 24 openstaande e-mailberichten in hun inbox, en de helft (47%) gebruikt zijn mailbox als takenlijst. Eén op de twintig zzp’ers heeft zelfs meer dan 100 openstaande e-mailberichten in zijn inbox. “De lege inbox is een mythe voor het merendeel van de zzp’ers, slechts één op de drie lukt dat af en toe,” geeft Sakkers aan. Ook Ziggo ziet dit gedrag terug. Meer dan 85% van de zakelijke klanten gebruikt actief Ziggo-mail om hun business te doen. Met Ziggo-mail kunnen zakelijke gebruikers ook in één oogopslag hun Facebook- en Twitter-berichten zien.  
Bron & informatie:
ZZP Barometer
Bewerkt: Maandag 19 Januari 2015
Gepost: Maandag 19 Januari 2015