persbericht

Ruud Schippers

Post en deel ook jouw persbericht. Log hier in! of word hier lid!
Door onze redactie
 
Word nu ook lid!
banner
Al 12465 leden! Word lid om je bedrijf te promoten, berichten te posten en deel te nemen aan events.
Deze maand aandacht voor Ruud Schippers uit Bladel, die per maart 2012, naast zijn studie International Business, Jongerenuitzendbureau JAM startte. Op 1 maart 2012 ben ik, Ruud Schippers (20), samen met mijn broer Martijn (18) en zus Miranda (22) Jongerenuitzendbureau JAM (Jongeren Arbeids Markt) gestart. Voorheen waren we alledrie werkzaam naast onze studie (alledrie studeren International Business, red) op zaterdagen en in de vakanties als magazijnhulp, kantoormedewerker of schoonmaakhulp via eenzelfde soort bedrijf; een jongerenuitzendbureau. Echter was de vraag en aanbod van jongeren bij dit bedrijf niet altijd even goed geregeld. De ene keer kwamen er 10 jongeren opdagen, terwijl er maar voor 5 jongeren werk was, en de andere keer kwamen er 5 jongeren opdagen terwijl er voor 10 jongeren werk was. In onze ogen kon dit beter geregeld worden. Concept Vraag en aanbod kon beter gestroomlijnd worden. Tevens zouden jongeren, alvorens ze een studiekeuze gaan gaan maken, de mogelijkheid moeten kunnen krijgen om werkervaring op te doen bij verschillende bedrijven uit de regio, zodat ze zelf ervaren wat voor soort werk hen ligt en hun studierichting kunnen bepalen. Het idee om met dit concept zelf een bedrijf te starten was geboren. Een online uitzendbureau speciaal voor jongeren die 24/7 beschikbaar zijn was het resultaat. Wat ons bedrijf daarbij onderscheidt is dat bedrijven last-minute jongeren kunnen inhuren via onze website door ze te zelf te selecteren uit onze database. Op deze manier kunnen bedrijven onderbezetting in drukke periodes eenvoudig compenseren en kunnen jongeren tegelijkertijd werkervaring opdoen bij verschillende bedrijven in hun regio. Een ander voordeel is dat jongeren erg flexibel zijn en zelf kunnen kiezen wanneer ze willen werken door dit in hun online agenda in te voeren. Een win-win situatie voor zowel jongeren als bedrijven.  Opstartproblemen Maar was er nu sprake van een geweldige start? Nee. We hadden een leuk ondernemingsplan geschreven, wat navraag gedaan bij familie en vrienden, juridisch alles zo goed mogelijk geregeld en zijn toen gestart. Na enkele maanden bleek dat de website niet naar behoren werkte en ook niet echt gebruikt werd door de bedrijven. Door onderzoek en navraag te doen bij de doelgroep -de bedrijven die personeel zoeken- hebben we verbeteringen kunnen maken, die ertoe geleid hebben dat de website nu wel optimaal gebruikt wordt. Jongerenuitzendbureau JAM is nu succesvol in 4 gemeentes. Tip voor de starter Ons advies aan alle lezers is dan ook; “Gewoon doen, je bent beginnend en het maakt je als bedrijf alleen maar sterker als je fouten maakt”. Toekomst Onze toekomstvisie is om in zo veel mogelijk gemeentes jongeren de werkervaring te bieden die ze verdienen. Wij willen de schakel tussen jongeren en bedrijven zijn en we hebben er vertrouwen in dat we op deze manier veel werkwillende jongeren aan het werk kunnen krijgen. Website: jongerenarbeidsmarkt.nl  
Bron & informatie:
Ruud Schippers
Bewerkt: Woensdag 19 Maart 2014
Gepost: Woensdag 19 Maart 2014