Dagelijks nieuws, tutorials en advies...

Jouw Digitale Thuis, het bedrijf van Laura Joe – de Bruine

Stichtingen sterker online maken, dát is de missie van Laura uit Wilnis (U). Met haar Afrikaanse team helpt ze met zichtbaarheid via websites, socials, e-mail en advertenties.

Dit artikel lees je in ongeveer 6 minuten.

Het bedrijf van Laura Joe-De Bruine
Samenwerken met professionals in Afrika

Met mijn bedrijf Jouw Digitale Thuis help ik stichtingen hun online zichtbaarheid te verbeteren. Denk aan websites, socialmediacampagnes, nieuwsbrieven en online advertenties. Daarbij werk ik samen met een betrokken, deskundig team van Afrikaanse professionals. Mijn webdeveloper zit in Ghana, mijn marketeer in Kameroen en mijn designer in Gambia. Deze internationale samenwerking is niet alleen praktisch, maar past ook bij de missie van veel van mijn klanten: internationaal betrokken zijn, vaak met een christelijke grondslag, net als ik.

Nog vragen?

Als ondernemer komt er veel op je af. Stel vrijblijvend je vraag aan onze adviseurs. Even een vraag stellen helpt je direct verder. Ondernemen doe je samen!

Ik merk dat klanten zich gezien voelen in onze aanpak: professioneel, betrokken en met oog voor hun missie. Juist omdat ik weet wat er binnen stichtingen speelt—ik heb er zelf één opgezet—kan ik inhoudelijk goed meedenken.

Een woestijn en een belofte

Ik ben gestart vanuit een uitkering. De eerste zes maanden had ik er nog een bijbaan naast. In het begin voelde het ondernemen als een woestijn: stil, onzeker, taai. Maar ik geloofde dat er andere tijden zouden komen. Die kwamen er ook. Stap voor stap groeide mijn klantenkring, mede dankzij gratis impactsessies waarmee ik niet alleen hielp, maar ook mijn doelgroep door en door leerde kennen.

Een bevriende boekhouder hielp me praktisch op weg, en via Ondernemersklankbord kreeg ik begeleiding van een businesscoach. Zo bouwde ik het op. Geen grote investeringen of leningen, maar wél veel gesprekken, inzet en vertrouwen.

Zichtbaar worden door zichtbaar te zijn

Mijn klanten komen grotendeels via LinkedIn. Ik post er regelmatig, en heb artikelen geschreven voor het Vakblad Fondsenwerving. Ook schreef ik een kerstartikel voor Revive. Verder ben ik actief geweest op events zoals de IFC, de Partindag, de Impact Fair, de Wilde Ganzendag en de Vakdag Fondsenwerving. Via via krijg ik ook klanten doorverwezen van partners zoals Xapti en Tineke Wuister. En ik deel ervaringen en tips in de Christelijke Ondernemersgroep op Facebook.

Zichtbaarheid werkt, zolang het authentiek is. Mijn netwerk groeit doordat mensen mij leren kennen via mijn verhalen én via hun netwerk.

Werken met ruimte voor gezin én gebed

Mijn werkdagen beginnen met gebed. Dat is mijn basis. Daarna werk ik aan opdrachten en heb ik online meetings. Dat varieert van plannen maken voor een website tot socialmedia-posts schrijven en overleg met leads, klanten of mijn team in Afrika. Ik werk vooral vanuit huis in Wilnis, en af en toe op locatie bij een stichting. Mijn werkdagen zijn afgestemd op mijn gezin. Op maandag, dinsdag en vrijdag lunch ik met mijn dochters, en op woensdag en donderdag met mijn ouders. Dat voelt als rijkdom. Ondernemen geeft me de vrijheid om deze momenten in te bouwen.

Van budgetklussen naar betekenisvolle klanten

In het begin had ik klanten die vooral kwamen voor een lage prijs. Dat zorgde soms voor lastige situaties. Maar sinds ik mijn tarieven heb verhoogd, merk ik dat ik meer passende klanten aantrek: mensen die snappen wat mijn diensten waard zijn, en die mijn expertise waarderen. Ook door mijn zichtbaarheid in vakmedia merk ik dat ik meer vertrouwen krijg van klanten. Ik vind het ondernemen een avontuur. Niet altijd voorspelbaar, maar wél levendig. En ik weet: als ik trouw blijf aan mijn missie, dan groeit het bedrijf vanuit rust.

Dromen voor de toekomst

Over vijf jaar wil ik werken onder schooltijd, zodat ik volop tijd heb voor mijn gezin. Mijn kinderen zijn dan al groot—en misschien is ons gezin dan nog wel uitgebreid. Wat mijn bedrijf betreft: ik wil blijven groeien vanuit rust. Elk jaar het klantenbestand verdubbelen. En nieuwe diensten ontwikkelen, zoals een online cursus ‘zelf je website maken’. Daarnaast wil ik grotere stichtingen bedienen en meer inspelen op nieuwe trends. Maar altijd in lijn met de behoeften van mijn doelgroep.

Mijn tip: gewoon durven gaan

Durf te beginnen. En durf onderweg fouten te maken. Vallen en opstaan is beter dan stilstaan. Door impactsessies aan te bieden, heb ik mijn doelgroep goed leren kennen én meteen geholpen. Ik raad iedereen aan om de doelgroep actief op te zoeken en ook te kijken naar concurrenten. Niet om ze te kopiëren, maar om je te onderscheiden en te leren.

Wil je contact opnemen of meer weten?
🌐 Website: www.jouwdigitalethuis.nl
📧 E-mail: laura@jouwdigitalethuis.nl
🔗 LinkedIn: Laura Joe – de Bruine

Ook met je bedrijf op de website?

Wil je ook met jouw verhaal in de rubriek ‘Het bedrijf van…’ staan? Meld je aan via deze link.

Word ook lid van de community!

Word nu lid en post je commentaar of vraag over dit artikel!

De StartendeOndernemers.nl Facebook community is er voor jou! Meer dan 6000 leden gingen je voor.

Geen Facebook? Geen probleem! In onze nieuwe groep op Linkedin kan je ook terecht!

Scroll naar boven