Om meteen met de deur in huis te vallen: de meesten van ons denken dat we onszelf moeten verkopen. Dat we onszelf aan de ander moeten bewijzen. We gaan de ander vertellen over onze eigen competenties of over hoe goed ons voorstel is.
Leestijd: 2 minuten.

De kans is groot dat de ander al snel is afgehaakt. En wijzelf eigenlijk ook. Dit soort ervaringen maakt dat velen van ons een vervelende bijsmaak bij het woord ‘verkopen’ hebben gekregen.
Nog vragen?
Als ondernemer komt er veel op je af. Fijn om te weten dat vandaag deze adviseurs voor je klaar staan. Even vrijblijvend contact opnemen helpt je direct verder!
Maar bedenk eens dit: die ander is met jou in gesprek, omdat hij er vanuit gaat dat jij van alles kan. Je zit op social media, je hebt een website, dus er blijft niet veel verborgen. Alles is openbaar. Iedereen kan zien wat je kunt, dus dat hoef je niet meer te vertellen.
De enige gedachte van je gesprekspartner is: “Hoe kun jij mij helpen succesvol te zijn?”
Wat betekent dit voor jou?
- Stel de ander volledig centraal in het gesprek
- Weet wat je toegevoegde waarde is
Bijdrage door adviseur Cees Verbree, Honescon.
Gerelateerde berichten- SHINE: Zuid-Holland bouwt aan immersieve tech-hub
- Het Business Buddy-traject: bouwen aan je bedrijf met experts naast je zijde
- Het bedrijf van Samantha Rijsdijk: Virtual with you
- Zuid-Holland sluit zich aan bij City Deal Impact Ondernemen
- Vrijheid als ondernemer: droom of werkelijkheid?
- Hoe de Paashaas zijn bedrijf startte
- Ziggy’s Kattenoppas: het bedrijf van Claudia Jennekens
- 10-13 maart: Rijn-Maas PLASTIVAL 2025
- NLP Copywriter: Het bedrijf van Merin de Does
- Europees geld voor vijf innovatieve bedrijven in Zuid-Holland
Terug naar start
Word ook lid van de community!
Word nu lid en post je commentaar of vraag over dit artikel!
De StartendeOndernemers.nl Facebook community is er voor jou! Meer dan 6000 leden gingen je voor.
Geen Facebook? Geen probleem! In onze nieuwe groep op Linkedin kan je ook terecht!