vraag advies

Spar partner

Door:
Mecit Bisgin
starter
IJmuiden, Noord-Holland

Fietsenwinkel
nog geen bedrijf toegevoegd

Persoonspagina:
Mecit Bisgin

Beste ondernemers,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Mecit Bisgin. Waar ik op zoek naar ben is een aantal spar-partners. Gewoon even lucht praten en wie weet komt er wat leuks uit. Ik praat geregeld met mijn vader en mijn broer over ondernemerschap. (omdat hun ook ondernemers zijn ) Alleen heb ik nieuwe mensen nodig met nieuwe ideeen, nieuwe visie's, een andere mentaliteit. Ik dacht een aantal spar-vrienden is wel goed voor mijn ontwikkeling. Ik houd ervan om over ondernemen te praten en als het plan goed voelt over te schakelen in actie. Ik ben jong,hongerig, en leergierig vandaar deze forum eigelijk... 

Ik ben nu in mijn 2e jaar van mijn onderneming, het is een fietsenwinkel. Je zal der niet echt rijk mee worden maar als je het een beetje goed doet, hou je der een leuke boterham aan over. Tot zover gaat het prima, alleen ik weet dat dit niet mijn plafond is. Ik ben benieuwd wat andere ondernemers allemaal denken/doen. Hoe ze tegen bepaalde zaken aankijken, wat hun motivatie is en ga zo maar door.

Ik was zelf ook ooit van plan om een om een soort van ondernemersplein te openen. Een groot cafe/kantoor ergens in amsterdam voor ondernemers-only. Zodat ze kunnen sparren - nieuwe contacten kunnen maken,helpen met leningen afsluiten, adviesen geven, bedrijfsproblemen verhelpen etc. Het gehele plaatje. Maar om de een of andere manier ben ik daar niet meer echt achter aan geggaan. Maar nu ben ik hier op gestuit en ik ben best wel benieuwd, of er mensen zijn die het zelfde als mij denken, die constant jagen en kansen voor zichzelf proberen te creeren. 

Wat doen jullie allemaal voor de kost?

En wat is nou de toekomst? (marktgericht ) 

Met vriendelijke groet, Mecit Bisgin.

Bewerkt: Maandag 06 Maart 2017
Gepost: Dinsdag 14 Februari 2017
Aantal keer bekeken: 343

Antwoorden & reacties:

Gepost: Donderdag 16 Februari 2017, om 20:10

Beste Mecit,

Leuk verhaal! ja wel goed om over na te denken eigenlijk, wat is de drijfveer van onderneemers in het algemeen. Ik denk dat de meesten iets willen doen wat ze heel erg leuk vinden om te doen. En zelf de regie over het werk in hand houden en naar eigen inzichten inrichten.  Van Adam Smith( de grondlegger van de economisch wetenschappen) heb ik geleerd dat mensen altijd uit eigen belang handelen en streven naar winstmaximalisatie, wat je zelf aangaf met rijk worden in termen van nettowinst ...( wat de multinationals doen).

Mijn ervaring is wat anders. Ik onderneem niet om rijk te worden of de wintmaximalisatie na te streven. Ik onderneem omdat ik iets wil neer zetten met passie en liefde. Ik doe graag datgene waar ik goed in ben en ik wil het inrichten op mijn eigen manier. Met als doel dat vraag en aanbod elkaar treffen en een bepaald meer waarde tot stand komt. In mijn geval als ik een klant help met BTW aangifte of advies, is er sprake van twee tevreden partijen die samen deel nemen aan het economisch verkeer. Win-win en iedereen happy! toch!

Succes met ondernemen!

Mimount Chams

Alia Administratie

Reageren:

Post jouw antwoord of reactie
reageer

Beschikbare adviseurs:

Herbert van Hoogdalem
adviseur
Heemstede, Noord-Holland

Business coach
nog geen bedrijf toegevoegd