begrip

taakstellende methode

begrip uitgelegd

Door onze redactie
 
Word nu ook lid!
banner
Al 12468 leden! Word lid om je bedrijf te promoten, berichten te posten en deel te nemen aan events.
Een bedrijf stelt een reclamedoelstelling op die in dat jaar behaalt dient te worden. Op basis van deze doelstelling bekijkt het bedrijf wat er allemaal voor nodig is deze doelstelling te behalen. Men onderzoekt dan bijvoorbeeld welk medium het meest geschikt is de reclameboodschap over te brengen op de doelgroep en welke promotionele acties nodig zijn. Vervolgens telt men de kosten, die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen, bij elkaar op. De uitkomst van deze optelling vormt het reclamebudget. Deze methode van budgettering staat bekend als de beste methode, aangezien de reclamekosten los worden gezien van de omzet en niet andersom zoals bij de omzetpercentagemethode. Deze methode wordt echter wel als de meest gecompliceerde en tijdrovende gezien.

Bron: StartendeOndernemers.nl redactie.