online | Petra Venekamp starter Utrecht, Utrecht Adviesbureau |
Bedrijf: ConcreetAdvies Lid: Petra Venekamp |
Iemand die een cateringbedrijf nodig heeft, zoekt in de meeste gevallen eerst op Google. Dat is immers de meest gebruikte zoekmachine van Nederland. Je moet dus zorgen dat jouw website wordt gevonden. Hoe doe je dat?
Je maakt een website beter vindbaar door deze te optimaliseren voor de zoekresultaten. Dit heet ook wel Search Engine Optimization, afgekort tot SEO. Je kunt hiervoor je webdesigner of een SEO specialist inschakelen, maar het begint bij het bepalen van de juiste zoektermen.
Stap 1: bepaal de zoektermen
Google vindt jouw website alleen als de zoekterm die je in Google intypt, ook op jouw website staat. Je moet dus weten welke zoektermen iemand gebruikt die naar jouw producten of diensten zoekt.En dat is niet altijd de naam van het product dat jij aanbiedt!
Een voorbeeld: in plaats vanluxe amuseswordt er meer gezocht op luxe hapjes en er is een grote kans dat jouw klanten ook zoekopdrachten gebruiken zoals luxe borrelhapjes bestellen en laten bezorgen in Utrecht.
Hier zijn een paar tips om de juiste zoektermen te vinden:
Stap 2: gebruik de zoektermen op je website
Als je de juiste zoektermen hebt gevonden gebruik je deze op je website. Vraag je webdesigner om je hierbij helpen.Google zal je belonen door jouw website vaker en hoger in de zoekresulaten te laten zien. Dat betekent meer klanten en een hogere omzet!
Wil je meer weten over dit onderwerp? Doe dan mee aan Boost je omzet! Dit is een online challenge waarmee je 8 weken actief aan de slag gaat met je marketing en communicatie. Op Alles over Catering geeft het team van Boost je omzet! regelmatig tips.