persbericht

Ondanks verlies Oranje mega omzet Oranjeproducten

Post en deel ook jouw persbericht. Log hier in! of word hier lid!
Door onze redactie
 
Word nu ook lid!
banner
Al 12465 leden! Word lid om je bedrijf te promoten, berichten te posten en deel te nemen aan events.
Het afgelopen WK heeft de Nederlandse supermarkten geen windeieren gelegd. Door het verkopen van aan Oranje gerelateerde producten zetten zij gezamenlijk 54 miljoen extra omzet om. Dat is 2,4 procent meer omzet dan bij een reguliere verkoop. De Oranjeproducten waren de afgelopen week niet aan te slepen en voorraden dreigden op te gaan. Ook werd er veel chips en drank verkocht. Best verkochte items waren o.a. de Albert Heijn Oranje Tompoucen en de Mona Oranjepudding. Uit onderzoek blijkt dat 4 procent van de Nederlandse huishoudens de Oranjetompoucen heeft gekocht. De afgelopen week kochten vooral gezinnen en kostwinners Oranjeproducten. In Flevoland, Drenthe, Groningen en Noord-Holland zijn de afgelopen week naar verhouding door meer huishoudens Oranjeproducten gekocht. In de drie grote steden, Friesland, Overijssel en Limburg juist minder. WK 2010 Omdat we dit jaar helaas niet de finale mochten behalen, zal de verwachte groei van Oranje-verkoop uit blijven. Deze werd geschat op een eindresultaat van 72 miljoen extra omzet. Dit is tevens het resultaat dat de gezamenlijke supermarkten tijdens het WK van 2010 behaalden.
Bewerkt: Donderdag 10 Juli 2014
Gepost: Donderdag 10 Juli 2014