persbericht

Jitse Knoop

Post en deel ook jouw persbericht. Log hier in! of word hier lid!
Door onze redactie
 
Word nu ook lid!
banner
Al 12447 leden! Word lid om je bedrijf te promoten, berichten te posten en deel te nemen aan events.
Mijn naam is Jitse Knoop en ik ben klachtenmakelaar. In april 2010 ben ik begonnen met mijn bedrijf, waarin ik bedrijven train en adviseer op het gebied van klachtenmanagement. Veel bedrijven zien klagende klanten nog steeds als vervelend en lopen er voor weg, terwijl de feedback van klanten juist erg waardevol is. Start Bijna 15 jaar ben ik werkzaam geweest in een leidinggevende functie in de zakelijke dienstverlening. Toen ik eind 2009 een nieuwe baan moest gaan zoeken, besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en voor mijzelf te beginnen. Ik wilde per se iets gaan doen met klachten en feedback van klanten, maar wist in eerste instantie niet goed hoe ik dit wilde vormgeven. Ik ben geen jurist en wilde vooral iets doen met de onvrede die bij klanten in Nederland leeft over service en hiermee meteen een verbeterslag maken in bedrijven. Motivatie Waarom iets met klachten doen? Deels omdat ik zelf consument ben en soms ook gefrustreerd raak als ik iets moet regelen in een logge omgeving. Maar ook omdat ik jarenlang medewerkers zo goed mogelijk heb opgeleid om klanten te helpen en alsnog zag dat dit niet altijd naar tevredenheid van de klant gebeurde. Het ligt dus niet altijd aan de medewerker, soms zijn procedures op zich al niet klantvriendelijk of staat de organisatie te ver af van de behoefte van de klant. Interessante materie! Daarom ben ik Klachtenmakelaar gestart. Ik wil graag het verschil maken –hoe klein ook-, zodat klanten beter geholpen worden, medewerkers minder gefrustreerd en uiteindelijk het bedrijf gezonder. Visie Als zelfstandig ondernemer ben je bijna zo’n duizend-dingen-doekje: je moet van alles wat kunnen. Ik vind het hierin belangrijk bewust te kiezen voor wat ik waardevol vind. Mijn visie is gericht op win-win situaties en dan niet in eerste instantie geldelijk gewin. Ik geloof er heilig in dat mijn meerwaarde is dat ik pijnpunten aan het licht breng. Niet altijd de meest dankbare rol in eerste instantie. Wel is het elke keer weer geweldig om aan het eind van een traject te zien welke veranderingen er hebben plaatsgevonden in het bedrijf en bij de medewerkers. Mijn visie is dat ik door bedrijven bewust te maken van de waarde van klantenfeedback, bijdraag aan een duurzame klantrelatie. In Nederland liggen we nog wel wat achter op dit gebied vergeleken met bijvoorbeeld Amerika of Duitsland, maar ik hoop dat ook hier het besef steeds groter wordt. Mijn doel is vooral om medewerkers die zich met klachten bezighouden, te leren hoe je dit op een positieve en zinvolle manier kunt doen. Ondernemingsplan Het schrijven van een ondernemingsplan heeft mij enorm geholpen mijn ideeën te stuctureren en om keuzes te maken. Als starter kon ik meedoen met een lokaal project, waarbij ondernemers voor een zeer schappelijk tarief een organisatie-adviseur konden inhuren. Hier heb ik veel aan gehad en samen hebben we een goed en gedegen plan kunnen opleveren. De afgelopen maanden heb ik mijn stappen kunnen bespreken met de adviseur en zijn input heeft me veel opgeleverd. (zie: http://www.ikonderneemhet.nl/). Dus ook als je als starter geen financiering nodig hebt van de bank, is het mijns inziens aan te raden wel een ondernemingsplan te schrijven. Het geeft je houvast om aan de slag te gaan en terug te kunnen vallen op eerder gemaakte keuzes. Uiteraard kun je altijd veranderingen aanbrengen in je plan, het is tenslotte jouw idee! Tips Wat mij goed heeft geholpen, is meteen vanaf het begin een planning te maken van je werkzaamheden en dit ook goed bij te houden. Zo weet je hoeveel tijd bepaalde handelingen kosten en het is een stok achter de deur om gestructureerd te werken. Verder is het belangrijk te zorgen dat men weet dat je bestaat. In mijn geval heb ik veel baat bij een boekje dat ik heb geschreven, met tips om klantgericht te ondernemen. De verkoop hiervan geeft mij een vast inkomensdeel, wat prettig is. Hiernaast heb ik een column in het vakblad Telecommerce Magazine, waardoor ik verzekerd ben van een ‘publiek’. Probeer gewoon uit wat bij jou en je bedrijf past. Risico’s nemen is hierin onvermijdelijk en dat maakt het ondernemen ook zo leuk denk ik. Ik wens je veel succes met je onderneming! Enne...koesteren, die klachten dus. J.C. Kapteynlaan 26A 9714 CR Groningen 06 27 61 77 82 info@klachtenmakelaar.nl www.klachtenmakelaar.nl
Bron & informatie:
Jitse Knoop
Bewerkt: Dinsdag 14 December 2010
Gepost: Dinsdag 14 December 2010

Lees ook:


Ondernemer heeft nog veel kansen om tijd te winnenDigitale transformatie kan leiden tot maatschappelijke revolutieBoekhouding app onmisbaar voor ZZP administratieOnline boekhoudsoftware steeds populairderStartup helpt bedrijven zakendoen met behulp van big dataEconomische recessie remt aantal bedrijfsoverdrachtenJohan SchlingmanDe minderjarige ondernemerTaken van de kamer van KoophandelPersoneel projectmatig inhurenEinde onzekerheid door Wet DBAKieskompas speciaal voor ondernemersZzp-er ervaart grote mate van onduidelijkheid Wet DBAAlles wat u moet weten over bijtelling in 2016Van VAR naar modelovereenkomst. Heb jij het goed geregeld?Wetswijziging telecommunicatie per januari 2015Martine Floor-BronJohan SchlingmanWorkshop website bouwen met WordpressHet maken van een ondernemingsplanZzp inkomen niet meegenomen bij afsluiten hypotheekNegen op de tien ZZPers heeft eigen woningRene DerksMartine Floor-BronVrouwen en kostenbeheersingAmsterdamse startups strijden voor internationale faamAppwiki lanceert het Appwiki App Center voor automatisering van het MKBTien jonge Haagse start-ups geselecteerd voor Venture AcademyVeelbelovende technology startups gezochtAegon neemt belang in startup ROMEOAegon neemt belang in startup ROMEOZzp’er wil investeren in eigen kennis, capaciteit en marketingExtra investeringskansen voor Nederlandse economie Eerste culinaire broedplaats voor Food startupsMinder investeringen in innovatie door MKBNieuw platform De Staat van het MKB voor feiten en cijfersMeer zzp'ers stoppen ermee, maar ook meer zzp'ers startenKwartaalresultaten Conjunctuurenquete NederlandZelf jaarrekening nu online deponerenWat doet de brancheorganisatie voor mijSmart Industry Ambassadeurs Exact en TradeCloud sluiten strategische samenwerkingsovereenkomstFair trade producten populair in kerstpakketInnovatiefinanciering voor innovatieondernemersMartine Floor-BronBorrelpraatOnderzoek: Grootste uitdaging voor zzp’er in 2020: werk en privé in balans brengen3 op 5 zzp'ers heeft huis gekocht als werknemerZzp’er genereert omzet tijdens reizen met openbaar vervoerUitstel handhaving Wet DBA heeft zzp’ers niets gebracht Tijdgebrek grootste zorg ondernemerAegon neemt belang in startup ROMEOSchrijf je nu in voor de Entrepreneur Team Award 2015Het maken van een ondernemingsplanVrouwen en kostenbeheersingHoe maak ik een keuze voor mijn rechtsvormHelft zzp'ers wil nieuwe rechtsvormIrma KompierMartine Floor-BronVrouwen en kostenbeheersingOndernemer en zorgverzekeringKieskompas speciaal voor ondernemersStarterslening voor gedeeltelijk arbeidsgeschikten verruimdAutoclaaf met gesloten koelsysteem bespaart water en energieExtra investeringskansen voor Nederlandse economie Circa twee derde van de middelen van het bedrijvenbeleid komt ten goede van het MKBUurtarief zelfstandig professional daalt onder druk Wet DBARozen tot wel 75 procent duurder op ValentijnsdagHelft zzp’ers bereid tarief aan te passen aan omstandighedenZzp’er is kostwinnerOndernemer van 56 heeft het hoogste uurtariefVPRO Tegenlicht: Ons dagelijks brood Helft zzp'ers heeft bedrijfs en beroepsaansprakelijkheidsverzekering Zzp'er ervaart kosten voor rechtsbijstand als hoogZzp’er bouwt pensioen het liefst privé opZelfstandig professional negeert risico op burn outUitstel handhaving Wet DBA heeft zzp’ers niets gebrachtMkb slecht voorgelicht over Europese privacywetZorgen onder zzp'ers groot ondanks uitstel handhaving Wet DBAZzp'er slecht voorgelicht over Wet DBAKieskompas speciaal voor ondernemersDigitaal deponeren voor de bedrijfsklasse micro is mogelijkAantal startende ondernemers blijft maar groeienOnline Bootcamp Smart Industry20 procent startende ondernemers komt niet uit NederlandRecordaantal bedrijven in Nederland in 2016Helft zzp’ers bereid tarief aan te passen aan omstandighedenTV serie Hart voor de Zaak nu bij de NTRNlgroeit: Doorgroei van het kleinbedrijf krijgt stimulansStartende ondernemer zoekt ondersteuning vooral bij andere ondernemersUitreiking vijfde Dare to have a Dream Award voor de meest succesvolle ondernemer!