persbericht

Johan Schlingman

Post en deel ook jouw persbericht. Log hier in! of word hier lid!
Door onze redactie
 
Word nu ook lid!
banner
Al 12390 leden! Word lid om je bedrijf te promoten, berichten te posten en deel te nemen aan events.
Sinds enige tijd ben ik samen met mijn broer Aris het bedrijf Involutions gestart. We bieden met ons product K.I.D.S. basisscholen en kinderdagverblijven de mogelijkheid om optimaal met ouders te communiceren. K.I.D.S. staat voor Kom In De School en is een krachtig website concept om ouderbetrokkenheid te stimuleren. Van meekijken in de groepen, het online afhandelen van tussenschoolse opvang tot zelfs ouders een rol laten geven in het updaten van de website. Taakverdeling In onze vrije tijd hebben we dit product ontwikkeld voor een lokale basisschool in Bodegraven. Aris en ik zijn ook beide werkzaam bij een werkgever in de ICT als respectievelijk software engineer en international product manager. We vullen elkaar prima aan. Aris neemt het technische deel voor zijn rekening en ik begeef me meer aan de ‘voorkant’ door te kijken naar de behoeften van alle partijen en het invullen van de sales en communicatie. Inspelen op behoefte Omdat ik een paar jaar in het schoolbestuur heb meegedraaid kon ik heel goed de behoefte van de school in kaart brengen. Aan de andere kant kon ik als ouder ook prima bedenken wat je verwacht van een dergelijke website. Daarnaast hebben Aris en ik een half woord nodig om elkaar te begrijpen waardoor snel de juiste stappen worden gemaakt naar een compleet product wat ook daadwerkelijk een scala aan behoeften invult. Op het moment dat we erachter kwamen dat het concept aansloeg waren we ondernemend genoeg om het product commercieel beschikbaar te stellen. Er is op dit gebied een enorme achterstand in het basisonderwijs en op de kinderdagverblijven. Financiering Zonder financiering en met een minimaal startbudget van een paar duizend euro is het een extra uitdaging om een idee om te zetten naar een commercieel product. We hebben het in een aantal maanden tijd toch voor elkaar gekregen om binnen dat budget onze eigen website, brochures en een productfilm te ontwikkelen. Familie- en kennissennetwerk Dan is er het moment dat je de aftrap kunt geven. Inmiddels hebben we ons eigen familie- en kennissennetwerk aangeboord en zijn we daardoor in contact gekomen met de eerste geïnteresseerden.  Wij zullen ook zeker andere marketingmogelijkheden opstarten maar we zijn er ook van overtuigd dat in de wereld van het onderwijs en kinderdagverblijf mond op mond reclame belangrijk is. Voorlopig is het dus flink investeren in onze contacten en het daar achterlaten van een uitstekend product! Ondernemingsplan Doordat wij geen zware investeringen nodig hadden om te starten, hebben we delen van een ondernemersplan uitgevoerd. Met name de onderdelen prijs, promotie en ook het in kaart brengen van de concurrenten vormen de belangrijkste onderdelen. Dit heeft zeker geholpen in het op een juiste manier vormgeven en positioneren van het product. Tot slot een paar tips op basis van ervaringen:  • Blijf niet eindeloos ‘fine tunen’ maar definieer een moment dat je gewoon live gaat met je product. •  Als je de onderneming samen hebt, zorg dat je elkaar aanvult en respecteer elkaar zijn of haar gebied / expertise. Overlap elkaar echter wek deels om scherp te blijven. •  Gebruik je eigen netwerk, laat weten dat je er bent en wat je doet •  Internet biedt volop mogelijkheden voor free publicity. Youtube, netwerksites en persberichten zijn gratis.  •  Ga actief je doelgroep benaderen door simpelweg de telefoon te pakken en te bellen.  •  Een goede tekst (voor brochure of website) kost tijd. Neem die tijd! •  Maak (minstens de belangrijkste onderdelen van) een ondernemersplan. Het duwt je al onbewust in de goede richting bij het nemen van beslissingen. •  Behandel al je klanten goed maar geef vooral aan de eerste klanten extreem goede aandacht. Zij zullen gaan dienen als referentie!  
Bron & informatie:
Johan Schlingman
Bewerkt: Woensdag 09 Juni 2010
Gepost: Woensdag 09 Juni 2010

Lees ook:


Martine Floor-BronMarianne CoumouElke startsituatie is andersMijn bedrijf als sponsorLeveranciers vindenHelft zzp’ers bereid tarief aan te passen aan omstandighedenTV serie Hart voor de Zaak nu bij de NTRNlgroeit: Doorgroei van het kleinbedrijf krijgt stimulansStartende ondernemer zoekt ondersteuning vooral bij andere ondernemersUitreiking vijfde Dare to have a Dream Award voor de meest succesvolle ondernemer!Einde onzekerheid door Wet DBAKieskompas speciaal voor ondernemersZzp-er ervaart grote mate van onduidelijkheid Wet DBAAlles wat u moet weten over bijtelling in 2016Van VAR naar modelovereenkomst. Heb jij het goed geregeld?Amsterdamse ondernemers brengen toiletpapier als abonnement op de marktBright Minds Challenge winnaar bekend gemaaktBoost voor duurzame handel met Azië, Afrika en Latijns-AmerikaKvK helpt ondernemers online verder met duurzaamheidHaarlemmermeer en Kampen winnaars 'Gemeente met de Schoonste Winkelgebieden 2016' verkiezingIrma KompierMartine Floor-BronOpkomst verkiezingen 56 procentWorkshop website bouwen met WordpressOndernemer en zorgverzekeringWebsite vernieuwdIrma KompierHet maken van een ondernemingsplanOndernemer en zorgverzekeringWedstrijden bieden mogelijkheden3 op 5 zzp'ers heeft huis gekocht als werknemerZzp’er genereert omzet tijdens reizen met openbaar vervoerUitstel handhaving Wet DBA heeft zzp’ers niets gebracht Tijdgebrek grootste zorg ondernemerUurtarief zelfstandig professional daalt onder druk Wet DBAGroeikapitaal voor huiswerkbegeleiding startupKnab introduceert platform voor crowdfundingStarterslening voor gedeeltelijk arbeidsgeschikten verruimdZzp’er gebruikt spaargeld voor startNederlandse startup gaat strijd aan met internetgigantenKieskompas speciaal voor ondernemersStarterslening voor gedeeltelijk arbeidsgeschikten verruimdAutoclaaf met gesloten koelsysteem bespaart water en energieExtra investeringskansen voor Nederlandse economie Circa twee derde van de middelen van het bedrijvenbeleid komt ten goede van het MKBZelfstandige adviseurs kiezen vaker voor Flex BVIrma KompierMarianne CoumouOpkomst verkiezingen 56 procentOndernemen vereist kennisUitstel handhaving Wet DBA heeft zzp’ers niets gebrachtMkb slecht voorgelicht over Europese privacywetZorgen onder zzp'ers groot ondanks uitstel handhaving Wet DBAZzp'er slecht voorgelicht over Wet DBAKieskompas speciaal voor ondernemersOmzet detailhandel krimptMartine Floor-BronMarianne CoumouOndernemen vereist kennisOnderhoud uw netwerkWetswijziging telecommunicatie per januari 2015Martine Floor-BronJitse KnoopWorkshop website bouwen met WordpressHet maken van een ondernemingsplanEconomische recessie remt aantal bedrijfsoverdrachtenJitse KnoopDe minderjarige ondernemerTaken van de kamer van KoophandelPersoneel projectmatig inhuren