Voor elk horecabedrijf geldt dat de menukaart of een overzichtslijst van het assortiment, zowel online als offline, het visitekaartje van je bedrijf is. Dit visitekaartje vertelt de gast alles over he... meer >>
Als ondernemer hoop je natuurlijk dat je harde werken wordt beloond en dat alle moeite die je in je bedrijf stopt, zich op de een of andere manier uitbetaalt. Of dat nu in materiële zin is of voo... meer >>
De online markt is zodanig groot geworden dat je met enkel een offline vestiging geen grote stappen meer maakt, het is van belang dat jij als ondernemer goed inspeelt op de online markt. Maar hoe doe ... meer >>
Als bedrijfscateraar heb je tegenwoordig tal van online mogelijkheden om je doelgroep te prikkelen om bij jou aan te schuiven. Toch is de kracht van het ‘ouderwetse’ krijtbord nog lang niet uitgew... meer >>
Iemand die een cateringbedrijf nodig heeft, zoekt in de meeste gevallen eerst op Google. Dat is immers de meest gebruikte zoekmachine van Nederland. Je moet dus zorgen dat jouw website wordt gevonden.... meer >>
Heeft u al goede voornemens voor uw bedrijf in 2018? Gebruik de laatste dagen van december en de eerste van januari goed. Ga aan de slag met het maken van een marketingkalender.
Medio december ... meer >>
Tegenwoordig kun je elk minuut wel nieuws binnenhalen. Je kijkt op social media, checkt de alerts van je favoriete nieuwsapp of luistert naar de radio.
Nieuws is er 24 uur per dag. Journa... meer >>
Gasten, daar draait het toch om in ons vak. Ook al serveer je de mooiste broodjes en gerechten of de heerlijkste sapjes, zonder gasten geen zaak. Een cateringbedrijf waar je je als gast welkom voelt, ... meer >>
Hoe vaak ik niet hoor van ondernemers dat ze wars zijn van alle aanbod op het gebied van marketing: “Ik word zoooo moe van al die marketinggoeroes!”, hoor ik ze zeggen. “Wat ik dan a... meer >>
Zoals iedere ondernemer inmiddels wel heeft ervaren komt er bij het starten van een eigen onderneming best veel kijken. Maar als je dan alle stappen doorlopen hebt en je alles tot zover geregeld hebt ... meer >>
Deze maand aandacht voor Marije Schreur uit Mierlo. Na 2,5 jaar in Cambodja te hebben gewoond en gewerkt is ze in januari terug gekeerd naar Nederland en is ze een bureau in online marketing gestart. ... meer >>
Het internet verandert voortdurend en helemaal alle social media kanalen. Welke afmetingen en formats moet je nu voor de verschillende social media gebruiken? Daarom heb ik een cheat sheet gemaak... meer >>
Presenteren met zelfvertrouwen is altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Er zal altijd een twijfel in iedere presentator zijn, met de vraag ‘doe ik het wel goed doet?’, ‘vindt het pub... meer >>
Het versturen van een persbericht kan een effectieve manier zijn om aandacht in de media te krijgen. Een goed geschreven persbericht wordt vaak gedeeltelijk en soms zelfs compleet overgenomen door de ... meer >>
Deze maand aandacht voor Tamara Hofland en haar business partner Naomi van Beuzekom. Ze richtten hun bedrijf Coverminds op te 's-Gravenzande. CoverMinds is een consultancy dat ondernemers ondersteunt ... meer >>
Samen hebben we meer dan 18 jaar ervaring in marketing en communicatie, maar als startende ondernemer komt er zoveel meer bij kijken dan alleen het concept zelf. Je hebt continu verschillende pette... meer >>
Het afgelopen WK heeft de Nederlandse supermarkten geen windeieren gelegd. Door het verkopen van aan Oranje gerelateerde producten zetten zij gezamenlijk 54 miljoen extra omzet om. Dat is 2,4 procen... meer >>
Marjet Wullink uit Amsterdam is al enige jaren actief op het gebied van marketing. Na jaren gewerkt te hebben als marketing assistent en later als online marketeer, heeft ze in 2010 de stap gewaagd om... meer >>